I slutet av terminen delar vi ut intyg till de deltagare som avslutar en kurs i MEIA eller Svenska på jobbet. På intyget står namn och en kort sammanfattning av den kurs man varit en del av under (oftast) ett läsår. I år, liksom många gånger förut, har vi blivit påminda om hur stort det kan vara att se sitt namn skrivet på ett intyg eller ett diplom, hur viktigt det är att kunna visa att man gått i skolan, att man genomfört en kurs.
Det känns alltid lika fint att överräcka ett intyg, att tacka för den tid vi fått vara tillsammans, för allt det vi fått lära av varandra – och att önska lycka till på den fortsatta vägen ut i livet.
I år ville flera deltagare även få sitt intyg på mail för att kunna skicka till släktingar i sina hemländer och berätta om sin avklarade kurs.
Dagar som dessa känns det uppdrag vi står i extra värdefullt.
Tack alla deltagare för allt vi får lära av er den här terminen!